marți, 22 iulie 2008

spectacol de marketing la gaia

Vineri seara am iesit in oras, categoria 2 de distractie.
Asa face eu, le impart pe categorii. Si le incerc, din cand in cand, pe amandoua. Pe una o prefer, dar nu va spun pe care :)
Categoria 1 e formata din locuri ca Bar Fly, Spice, Green Hours, El Comandante etc - unde poti auzi muzici de tot felul, poti merge imbracat cum vrei, i.e. jeansi, nemachiat(a)/necoafat(a) si unde nu conteaza din ce masina te dai jos la scara (sau macar nu imediat:D)
Categoria 2 – locurile de fitze. Ne-am stabilit deci la Gaia Summer, dupa ce am batut mai multe locuri (i.e. Fratelli, Bon Ton). A trecut ceva timp de cand nu am mai fost in Categoria asta… Alte fetze, acelasi stil, e vorba parca de fapt de acelasi chip si totusi nu de vreo individualitate anume.

Tocmai am dat jumatate din salariul minim pe economie pe 2 pahare de votca/suc de mere!! Sunt demodata insa … in jurul meu lumea bea sampanie, in conditiile in care o sticla costa si 19 milioane??!! Si totusi curge, in valuri …si valurile ei aurii ma intristeaza…
Constatarile mele succinte : fustele fetelor s-au mai scurtat, silicoanele s-au mai rotunjit si umflat, toata lumea e absolut portocalie de la solar - vorba lui Beigbeder! oare s-or indopa si cu Viagra? Ma rog, tipii… Alta observatie: probabil o gramada din tipii astia si-au facut asigurare pentru ceasurile pe care le poarta. Probabil. In parcare, bineinteles, salon auto – de lux as adauga. Femeile par absolute tampe si rad intruna, foarte zgomotos. Cum altfel?! Masini frumoase, femei tampe, ce sa zic… naturala alaturare!
Imi trece prin gand: unde or fi lucrand fetele astea ( daca)? Ce ganduri (if any) or umbla prin capsoarele lor, pe sub fruntile abundent sclipitoare de la fard? Ca doar nu va gandeati la spirit!

Frumoase, n-am ce zice, sa admitem: in Rusia si in Romania sunt cele mai frumoase femei din lume. Beigbeder rascolestea bogata pepiniera din Rusia in cautarea frumusetii perfecte, dar habar nu avea de potentialul Romaniei.
Frumoase deci, dar ce ma surprinde e cat de atent sunt costumate; pe mine si la revelion asa ma apuca sa-mi trag niste blugi si un tricou pe mine - nu ca ar fi revelionu cine stie ce... dar ele sunt imbracate ca pentru o mare ocazie... Obisnuiesc sa rad de expresia ‘’de ocazie’’ (am si pe la birou unele cu preferinte spre puf si dantele in toiul zilei, la sedinta), dar asta e tot ce imi vine in minte. Nu e pic de naturalete, e fortare. Nu e libertate, e dorinta de vanzare.

Suvitzele unei fete blonde sunt aranjate intr-o dezordine ordonata, atent studiata si lucrata, gen Pamela Anderson, fatza ii straluceste, le fel si parul. Totul e ca o opera, elaborata minutios printr-un ritual de infrumusetare ce a costat-o ceva timp si bani… Mi-o si imaginez - in cazul fericit in care nu a trecut pe la chirurgie plastica - in ore multe de masaj si SPA, in chinurile impachetarilor anticelulitice si disconfortul solarului, in orele de stat cu bigudiuri in cap …de machiaj atent, cu mii de farduletze, pudre si gene false…bineinteles si tona de gloss… Apoi cum isi trage hainele scumpe pe ea (atentie, e vorba de investitie), cum isi inghesuie sanii in sutienul cel mai push-up si face baie in Armani …Si tot acest ritual doar pentru o seara? la Gaia?

Dar eu nu am inteles, nu despre asta e vorba! Ci despre ritualul alegerii. ''Alege-ma pe mine'' - si-a spus cand a iesit pe usa.
Sau 3 cuvinte: investitie versus amortizare. Simplu de inteles, chiar si pentru mintile non-finantiste. Iar amortizarea e intr-una din formele ei cele mai rapide.
Spectator de marketing la Gaia - imi vine in minte si rad. Cand vad ca si ea, blonda, rade, aratandu-si dintii dotati cu un diamant stralucitor, spre stiinta.
Eu insa stiu de ce 

3 comentarii:

Crusher spunea...

Pai si? Te asteptai la altceva? Asta este "noua generatie", generatia Monica Columbeanu. Fetite din ce in ce mai tinere iesite la vanatoare. Sau ... daca stau bine si ma gandesc ... poate ca vanatul este de fapt vanatorul ... cine mai stie?

Cam aceleasi lucruri le-am vazut si eu cand am fost in Bamboo (prima si singura data), am fost un pic impresionat pe moment, dar cu cat stateam mai mult cu atat ma scarbeam mai mult. Are o fascinatie si o repulsie in acelasi timp tot acest lux si kitsch-ism, cel putin pentru mine.

Dar crezi ca mai avem vreo scapare?

Patricia spunea...

nici nu vreau sa ma gandesc prea mult la asta ...e un subiect clasat in mintea mea (ceb-mi da fiori reci) alaturi de incalzirea globala, foametea si lupta cu bolile grave. Paradoxul e ca asta are legatura cu luxul si opulenta!

Crisabela spunea...

Pentru c-am fost acolo:)))))

Obrazul subtire cu lifting se tine!
Fardul nu se aseaza decat peste pielea gata calcata, dichisita print-un lifting in Elvetia. Parul se imbucleste francofon, la Paris, dupa un meci cu prelungiri, adica extensii de coama, in mare voga printre doamnele care s-au maritat la timp cu un cont plin de caracter. Unghiile nu se pilisc si se vopsesc, pur si simplu, ele se reconstruiesc prin metode atat de migaloase, incat ceasornicarii si bijutierii se simt niste buldozeristi, pe langa manichiuristele de astazi. Daca nasul e ca un cioc de vultur, el nu se piteste sub un kil de pudra cafenie, ci se ciopleste in America, de catre niste Michelangeli contemporani, sedusi de arta anatomica.
Tencuiala scumpa tine mai mult ca aia ieftina, asa ca inventia in coscoveala zilnica e semniicativa. FArdul prost o ia la vale pe pometi, fardul bun nu se da convins nici cu demachiant sa plece de pe pleoapa. Daca rimelul prost iti intra in ochi, nu mai vezi doua zile, pe cand ala bun e mai omenos. Barbatii apreciaza ca te-ai epilat inghinal la cabinetul cosmetic, si nu te-ai ras cu lamele lor de barbierit. O femeie care miroase a Dior e mai sexi decat cea care trasneste a parfum calic, de roze.

Pagini