duminică, 10 august 2008

clipe cu stropi de suflet

de fiecare data cand ma intorc de undeva, ma regasesc cu greu.
pentru ca mi se intampla sa ma risipesc prin lucruri atunci cand incerc sa le inteleg si sa le gust vraja.
pentru ca ma trezesc legata cu fire nevazute de peisajele ce se intrezaresc din geamul unei camere de hotel, sa-mi lipesc privirea fixa de patratul lui de cer senin si albastru ca o privire de copil nedumerit...
sau de soarele ce se retrage dupa o perdea de nori pufosi, cu o reprezentatie de lumini si umbre, colorand cu rosu aprins toate contururile lucrurilor ca si cum le-ar tivi cu un fir de jaratic.
sau de o cafenea oarecare, in care imi sorb cafeaua cu lapte in doua dimineti. de modul in care niste gene de alaturi au clipit de cateva ori, intr-un fel anume, uitat in urmatoarele secunde si nicicand regasit.
sau de mobilele din camera in care stau pret de trei zile doar. luminoase, primitoare si calde... de mirosul lor de lemn proaspat...de valurile cafenii ale draperiilor, care in lumina zilei si-n bataia vantului strecurat prin crapatura geamului, proiecteaza intr-un joc imperceptibil dare luminoase pe podea.
de parfumul fiecarui loc, caci fiecare si-l are negresit pe al sau.
mi-ar placea sa inscriu locurile intr-un dictionar, asociindu-le cate un parfum dupa care sa-mi recunosc usor amintirile.

de fiecare data cand inchid o usa, cantaresc melancolic cu o ultima privire micul univers lasat in urma, dar care tocmai s-a stabilit intr-un nou sertaras al memoriei mele.
de fiecare cand inchid o usa in urma mea, stiu ca am lasat un coltisor din mine inauntru. si sunt usor trista... pentru ca fur clipe si trebuie sa fiu pedepsita!

Niciun comentariu:

Pagini