miercuri, 3 septembrie 2008

dilema

imi sunt dragi oamenii. am energie pozitiva si vreau sa o pastrez toata ziua - asta e intotdeauna intentia cu care ies din casa.
ma sensibilizeaza copiii, batranii si mai rau, pana la lacrimi, ma induioseaza pana si muncitorul care trage din greu in caldura sufocanta, pentru viata lui amarata. uneori mi-e mila de oameni aiurea pe strada, doar pentru ca le ghicesc in spate povesti triste.
dar fac un pas mai departe, in aceeasi lume si tot EA ma smulge brusc din aceasta stare prin agresivitate, brutalitate si o totala lipsa de civilizatie.
si trebuie sa decid repede : ma pregatesc de confruntare sau nu? ma apar sau primesc lovituri? ca loviturile vin oricum, indiferent de alegerile mele pacifiste.
daca alegerile mele sunt pacifiste pana in panzele albe... atunci sa intorc si obrazul celalalt?

incerci sa zambesti celui care injura cu foc in trafic, colegului care te lucreaza pe la spate, functionarului de la banca ta care te trage in piept pe fata sau unui amic care declarativ tine la tine, dar in realitate nu ti-o iarta daca cumva esti mai fericit sau il depasesti in succese.
zambesti azi, zambesti maine, poimaine zambetul incepe sa paleasca si, mai incolo devine grotesc. treptat nu poti sa mai zambesti usor si oricui.
treptat iti vine cheful sa iti mai pretuiesti din zambete.

in aceste vremuri moderne a fi bun inseamna pur si simplu sa te transformi intr-un munte de indiferenta sau sa suferi, naruindu-te din toata fiinta la fiecare zguduire. ai doua variante: te lasi doborat sau te aperi, adaptandu-te.
zambetul nu mai intoarce zambet, asa cum urlau toate articolele avizatilor in ale psihologiei. mai sanatos e acum sa fii in permanenta ''en garde''.
nu am intalnit inca exemplarul uman care sa se declare neafectat de cele rele din jur. pana la urma uman inseamna a afecta.
si, desi imi plac oamenii si ies cu intentii bune din casa, stiu ca imi va trece repede, pana sa ajung la colt. asa ca odata cu make up-ul de dimineata imi trag o masca pe fata si ma arunc anonima in vartejul lumii.

Niciun comentariu:

Pagini