miercuri, 15 octombrie 2008

distractie pe romaneste

de curand am fost la o nunta unde am avut ocazia sa ma ma pun la curent cu diversele feluri in care se mai distreaza lumea. am constatat ca se practica aruncatul cu banii, in semn de feedback pozitiv la prestatia artistica a muzicantilor.
am inceput prin a remarca decolteul generos al cantaretei, pavat de-a dreptul cu tenculete de bani formand un fel de broderie groasa de euro si ron in jurul gatului. isi dadea silinta, saraca, sa ne distreze presarand pe alocuri cu cu indemnul ''rupe-te'' melodii pe care cu greu le-as putea defini intrucat nu imi e prea familiar genul, dar situate undeva spre lautareasca cu o fragila granita spre manele.
lucrurile mergeau cam asa : cativa barbati aruncau efectiv cu banii, iar ea le introducea ca din intamplare numele printre textele melodiilor. si, bineinteles, curgea cu dedicatii spre zona unde se simtea mirosul bacnotelor numeroase.
m-am intrebat daca aceasta ciudata manifestare nu cumva iese din tiparul admiratiei artistice si sare usor in zona arogantei, cu tedinta spre acel binecunoscut ''consum vizibil'', care de fapt e doar dorinta de a atrage atentia si de a parea ceea ce nu esti.
mai tarziu, trecand peste zeci de melodii si zeci de bacnote, il zaresc dintr-o data pe vecinul meu de masa varand discret in buzunarul unui ospatar ce ne turna in pahare, o bacnota de 100 ron. asta a fost prea de tot! nu m-am putut abtine si l-am intrebat : pentru ce? omul ala isi facea doar treaba pentru care e platit, inclusiv cu bacsis. raspunsul a venit sec, fara vreo explicatie sau poate prea explicit in sensul unei practici elististe: ce stii tu!? asa si e, nu stiu. dar nici nu vreau sa inteleg vreodata:)

Niciun comentariu:

Pagini