duminică, 20 septembrie 2009

just another point of view

astazi s-a produs o nedreptate: doi oameni l-au maltratat pe kafka.

primul a fost fata de la librarie pe care am rugat-o sa-mi caute in calculator ''procesul'' lui kafka si m-a intrebat incurcata si mirata, de parca intrebasem de cel mai obscur titlu vreodata:
- de cine???
- de kafka - ii raspund
tasteaza, si pe ecran apare cuvantul ''cafca''. bizar si trist, iar asa schimonosit parca imi era strain.
- nu avem!
parca nu a fost vocea mea cand am corectat-o jenata : cu k!
cer oare prea mult de la cunostintele unei vanzatoare de carti?

al doilea a fost o anumita persoana care se erijeaza intr-un bun cunoscator al literaturii si dintr-un zel pe care il credeam fondat scrie pe un blog destinat criticilor literare. ajuns la kafka, declara sec ca nu prea are ce sa zica, ca e doar ceva ce trebuie bifat si cam atat. m-am simtit intrigata.
sau poate ca am doar un punct de vedere diferit.
sa fie doar problema mea ca gasesc ''castelul'' o capodopera?!

Un comentariu:

fabuloasa spunea...

Nu esti singura careia ii plac, cu adevarat, scrierile kafkiene. Am trait fiecare pasaj din Metamorfoza, Castelul si Procesul... mai ales ca ultimul te face sa regasesti multe situatii absurde din birocratia de la noi.

Mi se pare de bun simt sa fi auzit de Kafka daca ai terminat macar liceul, dar am invatat sa nu ma mai oripileze lipsurile de genul asta la cei din jurul nostru.

Pagini